Proiecte

PROIECT EDUCAŢIONAL „PRIMĂVARA COPIILOR”

Ediţia a III – a

GRĂDINIŢA „SFÂNTA MARIA” TURDA

An şcolar 2007 – 2008

ARGUMENT

Ca expresie a modernizării procesului de învăţământ, didactica contemporană promovează concepte şi atitudini educaţionale noi, o flexibilitate curriculară menită să stimuleze creativitatea educatoarelor. În judeţul Cluj, conform unor statistici realizate la finalul fiecărei ediţii „Primăvara copiilor” s-a dovedit că există o preocupare majoră a educatoarelor pentru implicarea copiilor în activităţi care să le valorifice talentul şi să le stimuleze creativitatea.

Cunoscând plăcerea copiilor pentru spectacole, pentru manifestări artistice, bucuria lor de a se exterioriza într-un cadru festiv, am pus în valoare această nevoie a copiilor prin diferite tipuri de activităţi (dansuri populare, grup vocal, solişti vocali, recitatori, educaţie artistico-plastică). Educarea creativităţii la vârsta preşcolară este posibilă şi absolut necesară. Limbajul plastic al copiilor reprezintă învelişul material al gândirii lor artistice, care face posibil schimbul de idei, sentimente şi stări emoţionale. Activitatea plastică este foarte îndrăgită de copii, ei fiind atraşi de culoare, de diversitatea tehnicilor de lucru, prin care îşi pot dovedi spontaneitatea, creativitatea şi pot da frâu liber imaginaţiei, fanteziei lor, pot fi chiar ei creatori de lucruri frumoase. Dansurile populare constituie un mijloc complex de educaţie deoarece îi familiarizează pe copii cu unele elemente de folclor, contribuind astfel la dezvoltarea dragostei pentru frumos, pentru armonie, le cultivă răbdarea, stăpânirea de sine, perseverenţa, încrederea în sine, spiritul de echipă, precum şi capacitatea de a-şi coordona mişcările şi simţul ritmic. Educaţia muzicală a fost aleasă recunoscându-i-se valenţele formative.

OBIECTIVE

Ø valorificarea experienţei didactice pozitive, bogate şi creative, individuale şi comune;

Ø consolidarea schimbului de experienţă între cadrele didactice şi între copii;

Ø evidenţierea posibilităţilor creative ale copiilor şi a modalităţilor de exprimare prin diverse manifestări artistice (dramatizare, dans popular, recitare, educaţie muzicală, artă plastică);

Ø descoperirea copiilor talentaţi şi orientarea lor spre instituţii specializate (Clubul Copiilor);

Ø dezvoltarea capacităţii preşcolarilor de a-şi manifesta sentimentele şi trăirile personale.

GRUPURI ŢINTĂ

Ø copiii grupelor mari şi pregătitoare ai Grădiniţei „Sfânta Maria”

Ø cadrele didactice ale Grădiniţei „Sfânta Maria”

Ø părinţii preşcolarilor

ACTIVITĂŢILE PROIECTULUI

Ø lansarea şi mediatizarea proiectului, dezbateri, discuţii premergătoare proiectului;

Ø până în data de 15.02.2008 la nivel de unitate se vor desfăşura activităţi de preselecţie a lucrărilor artistico-plastice ale copiilor şi a momentelor artistice pentru secţiunea „Pe scenă”;

Ø activităţile desfăşurate în cadrul concursului

dans popular „Ţarina moţească” (grupa pregătitoare condusă de Maria Făgădar şi Ancuţa Orga)

recitare „Greierele şi furnica”, de La Fontaine – Ioana Gaiţă Copil (grupa pregătitoare-educatoare Maria Făgădar şi Ancuţa Orga)

recitare „În ţara copilăriei”, de Daniela Crăsnaru – Mara Stroeşteanu (grupa pregătitoare-educatoare Maria Făgădar şi Ancuţa Orga)

solist vocal – „Dragă mi-eşti, mămico” – Eliza Georgescu (grupa pregătitoare-educatoare Maria Făgădar şi Ancuţa Orga)

solist vocal – „Soarele de dimineaţă” – Alexandra Botezan (grupa pregătitoare-educatoare Maria Făgădar şi Ancuţa Orga)

solist vocal – „Bade, pălărie nouă” – Oana Venţel (grupa pregătitoare-educatoare Viorica Pop)

solist vocal – „Mama” – Nicoleta Hădărean (grupa mare-educatoare Leontina Feneşan)

solist vocal – „Ca orice fetiţă” – Briana Tolan (grupa mijlocie-educatoare Ana Bondor)

solist vocal – „Ghiocelul” – Michelle Lichtenstein (grupa mijlocie-educatoare Ana Bondor)

grup vocal – „Iese mâţa pe portiţă”, „Mămica-mi spune deseori” (grupa pregătitoare-educatoare Viorica Pop)

grup vocal „Hora primăverii”(grupa mijlocie-educatoare Ana Bondor)

se vor desfăşura activităţi în cadrul educaţiei artistico-plastice şi vor fi selectate lucrările cele mai reuşite pentru a participa la concurs

Ø în perioada 19-21.02.2008 se va desfăşura etapa pe unitate

Ø până în 28.02.2008 se vor trimite rezultatele preselecţiei la responsabilul de zonă

Ø în perioada 16-20.03.2008 se va desfăşura etapa pe localitate

PARTENERI

Ø Comitetul reprezentativ al părinţilor

Ø Casa de cultură a municipiului Turda prin instructor de dans popular

Ø Inspectoratul Judeţean Cluj

REZULTATE

Ø dansuri populare şi alte momente artistice prezentate în cadrul serbărilor şi a altor manifestări;

Ø organizarea altor concursuri la nivel de unitate;

Ø implicarea cât mai multor copii şi cadre didactice în program;

Ø se oferă colectivului de educatoare de a se implica într-o acţiune complexă deosebită ce dă valoare muncii personale şi prestigiului unităţii;

Ø implicarea Comitetului de părinţi în desfăşurarea activităţilor extracurriculare.

BENEFICIARI

Ø preşcolarilor din grupele mari şi pregătitoare cu diverse înclinaţii artistice li se creează oportunităţi de exprimare;

Ø cadrele didactice îşi pun în evidenţă preocupările de stimulare a posibilităţilor copiilor de exprimare prin diferite forme artistice şi îmbogăţesc gama de activităţi extracurriculare din grădiniţă;

Ø unitatea;

Ø comunitatea locală.

EVALUAREA

Ø se vor urmări pe tot parcursul desfăşurării concursului progresele emoţionale şi artistice ale preşcolarilor;

Ø înregistrări video;

Ø expoziţii;

Ø album foto.

IMPACTUL

Ø caracterul colectiv al acestui gen de activităţilor duce la socializarea copiilor;

Ø participarea la serbările şi concursurile preşcolare dezvoltă dorinţa de a fi mai buni, de a fi învingători, trăsături ce trebuie să caracterizeze orice copil în condiţiile societăţii de astăzi;

Ø sondaje de opinie în rândul celor implicaţi cu privire la derularea concursului.

CONTINUITATE – DURABILITATE

Ø vom răspunde deschis provocărilor viitoare, lansate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj, sperând într-o colaborare fructuoasă;

Ø dezbateri privind impactul pozitiv asupra partenerilor şi beneficiarilor;

Ø copiilor li se vor pune la dispoziţie cât mai multe tehnici şi materiale pentru realizarea lucrărilor de educaţie artistico-plastică;

Ø copiii cu înclinaţii dramatice vor avea ocazia de a-şi manifesta expresivitatea şi talentul de interpreţi.

DISEMINARE

Ø rezultatele programului „Primăvara copiilor” vor fi făcute cunoscute în rândul cadrelor didactice în Consiliul profesoral şi părinţilor în cadrul întâlnirilor periodice cu aceştia;

Ø vom face cunoscută activitatea noastră şi celorlalte unităţi similare cu ajutorul CD-urilor cu înregistrări din timpul desfăşurării programului şi a publicaţiei unităţii.

Director                                Educatoare Maria Făgădar

Rodica Trif Ancuţa Orga

picture-0111

picture-0121

picture-0141

picture-0171

picture-0202

picture-0221

ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE ÎN TIMPUL PROIECTULUI
„TRADIŢII ŞI OBICEIURI ROMÂNEŞTI”

9

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d blogeri au apreciat asta: