Parteneriate

Grădiniţa „Sfânta Maria” Turda

PARTENERIAT GRĂDINIŢĂ-FAMILIE

,,CLUBUL EDUCAŢIEI”

An şcolar 2008 – 2009

TEMA PARTENERIATULUI: ,,Împreună ne va fi mai uşor”

PARTENERI: Grădiniţa ,,Sfânta Maria” Turda şi părinţii copiilor din grupele mică, mare şi pregătitoare

COLABORATORI: consilier, medic

ORGANIZATORI:

· Director: Rodica Trif

· Consilier: Szerestely Ibolya

· Educatoare: Iuliana Vomir

Feneşan Leontina

Maria Făgădar

Lenuţa Groza

Ancuţa Moldovan

1. ARGUMENT

În urma analizei pe baza datelor despre copii obţinute prin fişa-chestionar, discuţii cu părinţii, observarea comportamentului copiilor, evaluarea lor iniţială, s-au desprins următoarele particularităţi:

- sunt mulţi copii la grupa mică care prezintă nevoi speciale de adaptare: nu reacţionează decât la ton ridicat, sunt agitaţi, capricioşi, agresivi, manifestă încăpăţânare, nu au limite şi reguli pe care să le respecte;

- unii părinţi folosesc pedepsele corporale, nu cunosc legislaţia privind protecţia copilului şi consecinţele nerespectării ei; nu ştiu că există şi alte modalităţi de a pedepsi, cum ar fi izolarea sau retragerea atenţiei;

- alţi părinţi nu cunosc particularităţile de vârstă şi individuale, formulează cerinţe care depăşesc capacitatea copiilor de a le înţelege şi îndeplini;

- alţi părinţi pun accent pe asigurarea condiţiilor materiale, copiii fiind frustraţi pe plan afectiv;

- unii părinţi se bazează doar pe intervenţia educativă a grădiniţei, neştiind cum să evite manifestările nedorite ale copilului şi să stimuleze comportamentul pozitiv al acestuia.

2. SCOPUL PROIECTULUI

· Stimularea şi dezvoltarea comunicării şi a formării sentimentului propriei valori;

· Eficientizarea relaţiei familie-grădiniţă;

· Uşurarea adaptării copiilor la cerinţele microgrupului din care fac parte;

· Dobândirea de către părinţi a unor abilităţi de relaţionare cu copiii;

· Stabilirea unor principii de bază ce trebuie respectate în formarea personalităţii copiilor, precum şi procedee de corectare a unor devieri comportamentale

3. OBIECTIVELE PROIECTULUI:

· Să-şi cunoască şi să-şi înţeleagă fiecare părinte propriul copil urmărind acţiunile lor un timp mai îndelungat în diferite ipostaze;

· Să perceapă ce imagine de sine are fiecare;

· Să se discute fiecare caz în parte şi să se găsească soluţii de rezolvare a problemelor;

· Să se sprijine pe părţile bune ale personalităţii pentru stimulare individuală ;

· Să se valorifice experienţele personale aplicându-le în cazuri similare;

· Să se întărească relaţiile dintre educatoare-părinţi acordându-şi încredere reciproc;

· Să existe concordanţă între cerinţe ;

· Să colaboreze toţi factorii educaţionali;

· Să studieze literatura de specialitate în vederea împărtăşirii cunoştinţelor acumulate;

· Să analizeze conduita copiilor în situaţii diferite;

· Să înţeleagă că la baza educaţiei stă dragostea care-i determină pe copii să asculte fără nici o constrângere;

· Să fie modele demne de urmat.

4. PĂRŢI IMPLICATE: educatoare, director şi părinţi

5. OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR

Educatoare - au obligaţia de a participa la fiecare întâlnire pentru a direcţiona dezbaterile şi ca să stimuleze prezenţa părinţilor;

- au obligaţia de a consilia problemele care se ivesc în educarea copiilor, studiind cărţi şi articole de psihologie.

Părinţi - aceştia participă benevol, dar au obligaţia de a contribui la asigurarea bunului mers al parteneriatului şi al materialului utilizat;

- părinţii sunt invitaţi să împrumute sau să cumpere cărţi pentru a le fi la îndemână când au nevoie;

- achitarea contribuţiei băneşti şi găsirea unor modalităţi de multiplicare a fişelor.

6. OBLIGAŢII COMUNE

- pregătirea şi asigurarea materialului de lucru (fişe, chestionare, cărţi etc.);

- părinţii completează chestionarele pe baza experimentelor personale prezentând rezultatele obţinute cu copiii şi, în urma acestora, împreună se găsesc soluţii pentru rezolvarea problemelor.

7. DURATA: an şcolar 2008 – 2009

8. GRUP ŢINTĂ: copii, părinţi

9. RESURSE UMANE: părinţi, copii, educatoare, specialişti.

10.RESURSE MATERIALE: spaţiul de învăţământ din unitate, cărţi psihologice educative, un aparat foto, materiale xeroxate pe teme de lucru, cărţi pentru copii cu diferite jocuri intelectuale.

11.RESURSE FINANCIARE: contribuţie bănească lunară din partea părinţilor

12. CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR PE PERIOADA DERULĂRII PARTENERIATULUI

PERIOADA

CONŢINUTURI

MODALITĂŢI

DE REALIZARE

LOCUL DESFĂŞURĂRII

RESPONSABILITĂŢI

Octombrie 2008

„Ascultarea”

Dezbatere

Sala de grupă

Educatoare: pregătirea unor chestionare

Părinţii: completarea obiectivă a chestionarelor

Noiembrie

2008

„Stima de sine”

Masă rotundă

Sala de grupă

Ambele părţi: Asigurarea bunei desfăşurări a activităţii

Decembrie

2008

„Stiluri de educaţie”

Dezbatere

Sala de grupă

Ambele părţi: studiu pe baza temei

Ianuarie

2009

„Comunicarea”

Dezbatere

Sala de grupă

Educatoare: pregătirea unor chestionare Părinţii: completarea obiectivă a chestionarelor

Februarie

2009

„Acordarea atenţiei”

Dezbatere

Sala de grupă

Ambele părţi: Asigurarea bunei desfăşurări a activităţii

Martie

2009

„Învăţarea din timp a valorilor”

Masă rotundă

Sala de grupă

Educatoare: pregătirea unor chestionare Părinţii: completarea obiectivă a chestionarelor

Aprilie

2009

„Disciplinarea preventivă şi corectivă”

Dezbatere

Sala de grupă

Educatoare: pregătirea unor chestionare Părinţii: completarea obiectivă a chestionarelor

Ambele părţi: studiu pe baza temei

Mai

2009

„Cum a fost împreună?”

Masă rotundă

Cadru festiv

Ambele părţi: Asigurarea bunei desfăşurări a activităţii

13. IMPLEMENTAREA PARTENERIATULUI

- vizează aspecte psihologice aplicate în educarea copiilor pe care părinţii nu au de unde să le ştie din experienţa personală;

- parteneriatul are impact pozitiv asupra conştientizării părinţilor pentru a se implica mai mult şi mai activ în formarea copiilor.

14. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA PARTENERIATULUI

În fiecare întâlnire vom activa toţi părinţii să participe la dezbateri ca să exemplifice ceea ce au constatat în aplicarea soluţiilor recomandate. De asemenea, părinţii vor fi stimulaţi să coopereze între ei, să discute problemele specifice asemănătoare şi să contribuie fiecare cu aport personal pentru evaluarea rezultatelor.

Se va urmări ca fiecare întâlnire să fie benefică pentru părinţi, iar evaluarea să îi stimuleze pentru a participa mai departe.

15. DISEMINAREA REZULTATELOR

Rezultatele obţinute prin experimentare vor fi popularizate în rândul părinţilor, atât celor care participă la „Clubul Educaţiei”, cât şi celor care nu au participat niciodată.

Din experienţa anilor trecuţi putem spune că am avut rezultate pozitive, iar participanţii au răspândit aceste succese obţinute. De asemenea, diseminarea rezultatelor se realizează prin expuneri în cadrul sesiunilor de comunicări, simpozioanelor, publicaţii.

16. FINALIZAREA PARTENERIATULUI

Se face în cadru festiv, în local special, marcat prin oferirea de diplome de participare sau alte „suveniruri” (citate, maxime, cugetări legate de educaţie, din literatura română şi universală).

parteneriat1

parteneriat2

parteneriat3

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: